BLOG'S OWNER :)

My photo
Hello peeps, you can call me Miera or Hayatz . I'm a twenty-one years old naughty girl and studying a major in accounting . Here where I express everything that comes to my head and bittersweet experiences of my life . Feel free to leave your comments and sharing anything with me. Thankyou Thankyou for visiting loves (:

Followers

Friday, November 26, 2010

I'm sick thinking of u ! @_@



#_#

....  Wishing I peace in my heart today & always ....


Learn from yesterday, Life for today and Hope for tomorrow.

Tuesday, November 23, 2010

ohh ! miss them damn much ! ♥

nggeeeeeeeee ....
sudah seminggu saya di rumah .
so bored !
nothing to do !
tido ~ makan ~ on9 ~ tgk tv
ohhhhhhhh ....
saya tersangat laa bosan !

ohh mummy !! I want work plizz ^,^
tapi apakan daya , my mom said : cannot !! duduk rumah sudah .
aiishhhh .. yelaa2  ):

tetiba teringat lak kat kawan2 sy . especially all my BFF ♥
ape la dorg buat kan cuti nie ?
apa2 pun have a nice holiday guys !
naseb bek laa ade fb . ley gak jmp korg ari2 kt situ .
lagi2 si GAGAGA tu . aiishhh . kau tetap jadi teman setia chat aku . HAHAA
eh eh aku terjumpa 1 video la kt lappy aku 
ohhhh ..
lagi laa aku bertambah rindu kat korg !
more more n more !!!!
love u so much lah .. MUUAHHHHHX !!

santapan umum ~

video
*sorry . I cant rotate this video . HEHEE



Learn from yesterday, Life for today and Hope for tomorrow.

Monday, November 22, 2010

cinta oh cinta !

Orang kata cinta itu indah ? Betul ke ? Ohh . Tak dapat saya nak jawab . Hanya orang yang mengalaminya sahaja yang tahu . HEHEE . 
Cinta sememangnya boleh membutakan hati seseorang serta merta . Oleh kerana itulah ramai daripada kita yang terjebak dengan cinta yang tidak disedarinya adalah satu kesilapan yang paling besar dalam hidup .
Ohh !
Terlajak perahu boleh diundur , terlajak perbuatan buruk padahnya ^.^

KESILAPAN SAAT BERCINTA

1 . Bercinta kerana harta. Tidak ada gunanya hidup dilimpahi harta tetapi tanpa cinta. Harta datang dan pergi setiap saat. " Cinta " yang sesaat dan sesaat dapat diperolehi dalam sesaat, tapi cinta yang sejati tidak dapat dibeli dengan harta .

2 . Bercinta kerana perasaan asmara. Rasa tertarik dan simpati merupakan asmara yang sering disalah ertikan sebagai cinta. Asmara itu bukan cinta. Asmara dapat cepat berubah oleh rupa, harta, tempat, dan keadaan. Asmara itu buta, tidak tahan lama dan tidak tahan uji. Cinta perlu diuji dalam suka dan duka dengan mata terbuka.

3 . Bercinta kerana rupa sahaja. Kecantikan diluar memang indah, tapi akan luntur dimakan usia. Oleh itu apa yang lebih penting adalah kecantikan dalaman seseorang kerana ia tidak akan luntur selagi nyawa dikandung badan ..

4 . Bercinta kerana rasa kasihan. Rasa kasihan memang baik dan harus ada dalam hidup kita, tapi tidak boleh menjadi sebagai dasar dalam percintaan. Kasihan boleh hilang serta merta, tetapi kasih tidak akan berkesudahan.Percintaan adalah kasih, bukan kasihan.

5 . Bercinta untuk kepuasan nafsu sahaja. Memang seks penting dalam hubungan suami isteri, namun tidak boleh menjadi tujuan untuk mencari pasangan. Seks hanyalah salah satu bahagian dalam pernikahan. Orang yang hanya mengejar kenikmatan seks akan kecewa dan terjerat oleh kesusahan yang diciptakannya sendiri.

6 . Bercinta kerana paksaan keluarga. Seorang anak harus berbakti kepada keluarga, namun tidak boleh menyerah dalam hal percintaan. Sekiranya kamu pasti mereka memang salah dan kamu benar, bertindaklah sewajarnya . Berdoalah dan berikan penjelasan kepada mereka bahawa kamu tidak setuju dengan pilihan mereka. Haruslah bersabar dalam menyelesaikan sebarang masalah.

7 . Bercinta kerana desakan usia. Bila usia sudah menjelang senja dan rakan-rakan sudah berpasangan kamu mula gelisah . Akhirnya asal ada yang datang kamu terima tanpa memikirkan faktor lain . Hindarilah tindakan tersebut . Tawakal dan yakinilah bawaha ALLAH sudah menyediakan yang terbaik untuk kamu. Jadi usahalah mencarinya ..

8 . Bercinta untuk membalas jasa. Orang yang telah berbuat baik harus dibalas budinya, tetapi jangan dengan cinta. Jangan bercinta tanpa pengertian dan keihlasan . Lebih baik mengelak daripada mengundang derita.


.. cinta yang kekal hanya datang dari hati yang ikhlas ..

Learn from yesterday, Life for today and Hope for tomorrow.

WEDDING SIS AIN (^_^)

sis sangat3 cantek 

I'm happy bler tengok wedding yang cantek (:
walaupun x pernah fikir nak kahwin lagi . nngeeee ~

I'm wishing you ,
.... SELAMAT PENGANTIN BARU ....


agak2 sy akan dpt hantaran drpd sape eq ? 
oppppsss .. berangan sudah ! lalalalalla

owhh my future husband ~ but it for me ? (:








SEMOGA BAHAGIA
&
KEKAL HINGGA AKHIR HAYAT .... amin 





Learn from yesterday, Life for today and Hope for tomorrow.

Friday, November 19, 2010

FATEHA BAHARI


I'm wishing you ,

HAPPY BIRTHDAY
(:

Hopefully ,
you always in a good life n success ^^
&
sem0ga bkekalan dengan TEMI tersayang . HEHEE 


Learn from yesterday, Life for today and Hope for tomorrow.

Thursday, November 18, 2010

da' end of sem 3

al-kisah one day before the last of sem 3
n also before costing paper .
punya pening kepala study costing
sampai asyik trasa nak makan jea .
HAHAHAHAA .

actually
itu laa kami 
makan jea lebih study ntah kemana
lalalallalalalal 

 ~ PIZZA HUT ~
we're coming !!!!!!!!!!!!!!!!!

muka yg tlebey zoom nie eliya .
dye laa yg bwak ktorg . thanx dear !!

da smp ~ pose sbentar (:

kanak2 riang tsayang ^_^

mao makan apa yeah ? @_@

erggghhh .. bler laa waiter nie nak amik order !!!!

.... 1st round ....

.... eating time .... 


thanx pizza !!
kenyang + gembira (:


enjoy with 
MIMIE.ELIYA.YANA.SUKMA.NAD

~ gonna miss all of you damn much !!!!! ~

Learn from yesterday, Life for today and Hope for tomorrow.

OUT OF YOU !

da' heart is taken by someone but also broken by that one !!

Learn from yesterday, Life for today and Hope for tomorrow.

Wednesday, November 17, 2010

NADIRAH ROHIMI

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA

&

HAPPY BIRTHDAY 


to 
my dearly nadirah



kalau korang nak tahu
nie laa yuna kat kolej kitorang
lalalallalallaa 
dak nie cute 'n' cantek gitu !! 
(:

firstly
nak cakap . aku n kawan2 sayang ko laa beb !
hopefully ko stay dengan kitorang okeyh !!
 &
aku doakan ko panjang umur n murah rezeki
berjaya dalam hidup n dapat bf hensem ! HAHAHAA

BFF forever yeahh ^^


Learn from yesterday, Life for today and Hope for tomorrow.

Friday, November 12, 2010

NAZIRUL IMRAN

* sorry curi pic awk yg poyo nie ~ kidding !

dak gemux !!!!
i'm wishing you

 ~ HAPPY BIRTHDAY ~

hahahaa ..
you asked me for not wishing you
sy x lupa laa awk !
saje nak kenakan awk .
tula . suka sgt buli sy . 
urm .
kat sini laa first sy na wish kt awk (:


May ALLAH bless you friend .
Thanks for being my best friend 
and
always make me happy .
I'm also grateful that i have you as a friend .
Hope you success in your life
and achieving your dreams .


I want you know something .
- KITA TETAP KAWAN & KAWAN WALAU APA YANG JADI -
BFF forever yeaahhh ^^

Learn from yesterday, Life for today and Hope for tomorrow.

Tuesday, November 9, 2010

hAng 0ut bEstiEs ♥

it's me !! yg sengal . lalalaaalaaa ~

MIMIE.NADIRAH.SUKMA.YANA

~ kfc time ~

~ dinner & donut time ~



RED BOX !!!!

Learn from yesterday, Life for today and Hope for tomorrow.

Sunday, November 7, 2010

i keep this feeling from you !


let you know
YES !
i do love you

itula something yg memang susah aku na ucap lam idup aku
seriously 
ak memang x suka ada prasaan nie bcause akan buat aku sakit !
n skang aku mrasai itu ^^

sedar x sedar hati aku dah tertarik kat DIA
but aku tahu 
it's a 'stupid thing' yang aku da buat

aku pun x tahu camne bley ada prasaan nie
tetiba aku sayang kau
tetiba aku nak amik tahu pasal kau
tetiba aku rasa nak jaga kau
tetiba aku rasa nak kenal kau dengan lebih dekat

seriously 
aku x kesah ape orang cakap psal kau
itu ini
yang penting aku rasa aku na bersama kau
tapi 
kau x nampak semua tu
mungkin aku bukan terbaik untuk kau
aku pasrah semua tu

huhhh
for me ,
u're da great person because
you make me fall in love again
after i'm trying to away from guys since 3 years ago

aku bersyukur dapat kenal kau
kau buat aku tersenyum
kau buat aku rasa kebahagian walaupun sekejap
aku bangga Allah bagi aku kawan macam kau
aku bahagia ada kau

kadang-kadang aku terpikir
nak ke kau pandang aku yang serba kekurangan nie ?
mungkin sebab tu aku jadi lemah

aku x nak kehilangan kau , tapi aku tahu aku akan kehilangan kau
aku nak selalu disamping kau, tapi aku tahu akan ada orang lain disamping kau nanti
perlahan-lahan aku akan lupakan kau , sedangkan aku dah mula sayang kan kau

andai kata kau punyai yang lain . aku redha
aku hanya doakn kebahagian n yang terbaik untuk kau
aku pasrah apa yang akan berlaku 
just jangan lupa aku as kawan kau

even u're not to be with me, my feeling at you will never change
because u're the only one that give me the happiness

awak .
i'm so sorry for everything happened
sorry for keep feeling to you ! (:





Learn from yesterday, Life for today and Hope for tomorrow.

Copyright by Miera Hayatz